اخبار

بازيكن پوكر، بیل پرکینز برنده مزايده نقاشی ارنی بارنز با پیشنهاد ۱۵.۳ میلیون دلاری شد

بیل پرکینز کتابی با عنوان Die with Zero نوشت، بازیکن پوکر پرمخاطب اگر به خرید آثار هنری ادامه دهد ممکن است بتواند همین کار را انجام دهد. هفته گذشته، پرکینز با خرید رکوردشکنی تابلوی The Sugar Shack، نقاشی سال ١٩٧٦ توسط بازیکن و هنرمند سابق فوتبال، ارنی بارنز، در جامعه هنری سروصدا کرد. پرکینز ١٥.٣ میلیون دلار برای این تابلوی مشهور پرداخت کرد که به گفته صاحب حراج بیش از ٢٧ برابر رکورد قبلی این هنرمند آفریقایی آمریکایی است. “روزهای خوب!!!!” پرکینز پس از تثبیت نقاشی هشت رقمی توییت کرد.

پیشی گرفتن از سایر مزايده گران

خرید بزرگ پرکینز در حراج کریستیز در نیویورک در ١٢ می، که لحظه نادری از اقدام هیجان انگیز در دنیای حراج آثار هنری معمولی و کسل کننده بود، توجه تعدادی از رسانه های بزرگ از جمله نیویورک تایمز، USA Today، و Vaniety Fair را به خود جلب کرد. USA Today در مورد توالی وقایع منتهی به خرید نوشت.

پرکینز، یکی از اعضای ثابت محافل پوکر که بیشتر به خاطر حضورش در پوکر High Stakes معروف است، یکی از ٢٢ پیشنهاد دهنده در این حراج بود و با پیشنهاد ٥٠٠,٠٠٠ دلار برای نقاشی شروع کرد، اين نقاشى گروهی از رقصندگان سیاه پوست در دورهام اسلحه خانه را در سال ١٩٥٢ نشان می دهد، سالن رقص معروفى در کارولینای شمالی که در آن زمان جدا شده بود.

به گزارش Vanity Fair، یک مشاور هنری مستقر در لس آنجلس به نام Dane Jensen، هنگام صحبت تلفنی با مشتری خود که گمان می‌رود ملودی هابسون، همسر جورج لوکاس باشد، پیشنهاد را مطرح کرد. پرکینز که به‌عنوان یک بازیکن پوکر تجربه زیادی در ريز مجدد دارد، قیمت پیشنهادی خود را به ٢ میلیون دلار افزایش داد.

مزايده ادامه یافت و لحظه ای پرتنش را بین پرکینز و جنسن به نمایش گذاشت.

همانطور که Vanity Fair گزارش داد، جنسن به پرکینز گفت: “من متوقف نمى شوم.”

“خب، پس من می خواهم شما را مجبور به پرداخت کنم!” پرکینز در جواب او گفت.

در نهايت پرکینز پیشنهاد نهایی ١٥.٣ میلیون دلاری را برای تضمین این نقاشی برای بیش از ٨٠ برابری که پیش‌بینی شده بود به فروش برساند، گذاشت.

آيا اين يک خرید با ارزشى است؟

برنده مزايده نقاشی ارنی بارنز

در حالی که ١٥.٣ میلیون دلار ممکن است مبلغ هنگفتی برای یک اثر هنری به نظر برسد، پرکینز خرید مجلل خود را می‌ كند و حتی استدلال می‌کند که معامله خوبی کرده است. پرکینز در جریان حضور اخیر در پادکست آرتلیجنس گفت: “این یک گنجینه فرهنگی است.”

در طول حضور در پادکست خود، پرکینز، که خود را یک “مبتدى کامل” در مورد هنر می نامید، گفت که “از طریق دوستانی که به نوعی به من در مورد هنرمندان آفریقایی آمریکایی آموزش می دادند، با کارهای بارنز آشنا شدم، و من به نوعی تازه فهمیدم چه کسی از نظر فرهنگی مهم است.”

“من این آثار بارنز را انتخاب می‌کردم و فقط احساس می‌کردم دارم دزدی می‌کنم، گويى دنیای هنر را غارت کرده‌ام (با برداشتن قطعات قابل توجهی از هنر آمریکایی با تخفیف نسبی). ” پرکینز این خط فکری را ادامه داد: “دنیای هنر در برابر هنر آمریکایی تعصب دارد، و جهان کاملاً علیه هنرهای آمریکایی آفریقایی تبار، روایت های آمریکایی آفریقایی تبار، که یک داستان اصلی آمریکایی است، تعصب دارد. بنابراین من توانسته ام از آن بهره ببرم. زیرا من می‌توانم آثاری را که اساساً به‌طور نسبی آزاد هستند، در مقابل اهمیت تاریخی و فرهنگی آن‌ها، به دست بیاورم.» چه پرکینز معامله خوبی روی این نقاشی تاریخی داشته باشد یا نه، واضح است که تاجر علاقه مند به پوکر که به گفته The Hendon Mob درآمد ٤٠٤ میلیون دلاری در مسابقات پوکر دارد، همچنان مى تواند پول زيادى در حساب خود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
⭐شروع پوکر آنلاین⭐